A vonat megtelt.
FIGYELEM: a vonat a 6:50-kor Budapest-Keleti pályaudvar 5. vágányáról indul.
A vonatra természetesen csak a visszaigazolt, részvételi díjat befizetett utasok szállhatnak fel. Induláskor semmiféle “pótjelentkezés” nincs.
Részletek:
Időpont: |
2022. március 27. |
Utazás: |
különvonattal |
Részvételi díj: |
19 500 Ft/fő (budapesti, vámosgyörki, füzesabonyi felszállással)
|
|
17 500 Ft/fő (miskolci, szerencsi felszállással) |
A részvételi díj tartalmazza a különvonatos utazás (és az ahhoz tartozó három mozdony) költségeit, a zenét a vonaton, Borsiban az ebédet, a búcsúzó italt és pogácsát, és a kiállítás megtekintését.
Tekintettel arra, hogy ez egy különvonat és arra, hogy nemzetközi forgalomban közlekedik, semmiféle belföldi és külföldi utazási kedvezmény nem érvényes rá, így a 65 év felettiek utazási kedvezménye sem.
A borsi programok szervezője a Borsi Rákóczi Kastélyközpont.
A Szlovákiába való belépés aktuális szabályai a https://konzuliszolgalat.kormany.hu/europa-utazasi-tanacsok?szlovakia helyen találhatók. Amennyiben az előzetes regisztráció a szlovák https://korona.gov.sk/ehranica/ oldalon március végén is szükséges lesz, úgy annak kitöltéséhez írásbeli segítséget március 18-a környékén fogunk küldeni.
Utunk térképen:
Végleges menetrend:
Menetrend |
|
|
Rákóczi zarándokvonat – 2022. március 27. |
|
|
|
Állomás |
Érkezik |
Indul |
Budapest-Keleti |
|
6:50 |
Hatvan |
7:38 |
7:40 |
Vámosgyörk |
7:53 |
7:55 |
Füzesabony |
8:22 |
8:24 |
Miskolc-Tiszai |
9:00 |
9:09 |
Szerencs |
9:41 |
9:42 |
Sátoraljaújhely |
10:24 |
10:54 |
Újhely (Slovenské Nové Mesto) |
11:00 |
11:30 |
Borsi (Borša) |
11:36 |
11:46 |
Borsi (Borša) |
17:06 |
17:16 |
Újhely (Slovenské Nové Mesto) |
17:22 |
17:52 |
Sátoraljaújhely |
17:58 |
18:28 |
Szerencs |
19:10 |
19:11 |
Miskolc-Tiszai |
19:44 |
19:54 |
Füzesabony |
20:30 |
20:31 |
Vámosgyörk |
20:57 |
20:58 |
Hatvan |
21:11 |
21:12 |
Budapest-Keleti |
22:05 |
|
Nemzeti zarándoklat különvonattal Rákóczi Ferenc születésnapjára
2022. március 27-én lesz a Nagyságos Fejedelem születésének 346. évfordulója, melyet szülőházában, a felújított borsi kastélyban ünneplünk. Az ünnepre II. Rákóczi Ferenc arcképével és jelmondatával díszített mozdonnyal különvonat indul. A vonaton zenészek kuruc dalokkal és népzenével szórakoztatják az utasokat. A vonattal utazók programja: (a vasúti menetrend még pontosítva lesz, nagyjából ezek az időpontok várhatóak)
7:00 – indulás Budapest Keleti Pályaudvarról,
8:00 – felszállási lehetőség Vámosgyörkön,
8:25 – felszállási lehetőség Füzesabonyban,
9:00 – felszállási lehetőség Miskolcon,
9:50 – felszállási lehetőség Szerencsen,
10:20 – érkezés Sátoraljaújhelyre, ahol a sátoraljaújhelyi önkormányzat és a Rákóczi-hagyományokat őrzők ünnepséget rendeznek a vasútállomáson.
10:50 – indulás Sátoraljaújhelyről Újhelyre (Slovenské Nové Mesto), majd tovább Borsiba.
12:00 – érkezés Borsiba. Az utasokat fúvós zenekar köszönti, majd a vonatról a művelődési házhoz megyünk, ahol ebéd várja az érkezőket a kultúrházban.
13:30 – koszorúzási ünnepség, melyen felszólal a kastély felújítását részben finanszírozó Magyar Kormány képviselője. Jelen vannak a Borsi Önkormányzata képviselői, valamint a felújítást elvégző Teleki Alapítvány és a Borsi Rákóczi Kastélyközpont munkatársai. A koszorúzásban részt vesznek a Kárpát-medence különböző tájékairól érkezett gyermek-néptánccsoportok népviseletbe öltözött táncosai. Az ünnepség után a vasúttal érkezők kisebb csoportokba osztva megtekintik a kastélyban újonnan létrehozott, színvonalas, Rákóczi három születése című kiállítást és magát a kastélyt, a felújítást tervező mérnök vezetésével.
Visszaindulás előtt búcsúkoccintás és pogácsa vár az utasokra.
17:00 – a vonat visszaindul Borsiból, és a felszállási helyeken megállva (Sátoraljaújhely 18:00, Szerencs 18:30, Miskolc 18:50, Füzesabony 19:55, Vámosgyörk 19:50) 21:20-kor Budapestre érkezik.
A vonat 80 fős, termes, Bpmee típusú vasúti kocsikkal közlekedik. Budapesttől Sátoraljaújhelyig a Rákóczi jelmondatával díszített, 480 007 pályaszámú TRAXX villanymozdony vontatja a szerelvényt, majd onnan magyar M62 sorozatú dízelgép, majd szlovák villanygép. A gépcserék és a velük járó fékpróbák eredménye a hosszabb menet.