Hajóskaland a Vaskapun át Baranyáig

  • Hajóskaland a Vaskaputól Újvidékig 1
  • Hajóskaland a Vaskaputól Újvidékig 2
  • Hajóskaland a Vaskaputól Újvidékig 3
  • Hajóskaland a Vaskaputól Újvidékig 4
  • 20210809_164026
  • 20210809_202751
  • 20210810_140801
  • 20210811_131242

MEGTELT!

Részletek:

Időpont: 2023. augusztus 6-10.
Elhelyezés: három és négy csillagos szállodákban, 2-3 ágyas fürdőszobás szobákban
Ellátás: reggeli, vagy félpanzió
Utazás: hajóval és autóbusszal
Teljes részvételi díj: 220 600 Ft/fő
      Ebből részvételi díj: 198 000 Ft/fő
      Ebből kikötői illeték: 22 600 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: 2,5 %
Utasbiztosítás: 3 000 Ft/fő
Egyágyas felár: 24 000 Ft/fő
Félpanziós felár: 26 000 Ft/fő
Rádióvevős fülhallgató: 2023-tól a részvételi díjban
Belépők: kb. 8 EUR

Rövid leírásunk a Vaskapuról ide kattintva olvasható.

Utunk térképen:

  1. nap: Dunára – le!

Indulás reggel Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. A fürdőváros után nem sokkal elérjük a Duna mediterrán részét, végigmegyünk a Sipi-szoros mellett, melynek végén megpillantjuk a Vaskapu I. vízlépcsőt. A duzzasztón kelünk át Szerbiába, szállásunk Kladovon lesz.

  1. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (933 fkm) és megindulunk a Dunán felfelé. Rövidesen elérjük a Vaskapu I. vízlépcsőt, a Duna legnagyobb ilyen műtárgyát. Kb. 33 métert emelkedünk fel hajónkkal a két zsilipkamrában. Elhagyva a vízlépcsőt a Sipi-szorosban haladunk, megemlékezve a legendás, ma a Duna mélyén lévő szigetről, Ada-Kalehról. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson (Ponikova- és Veterani-barlangok, Széchenyi Emléktábla) és a Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir – őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés Veliko Gradiste-n (1059 fkm). Szállás a város üdülőövezetében.

  1. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az „Aranyember” „Senki-szigete”, kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170 fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

  1. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170 fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. Vacsora és szállás Újvidéken.

  1. nap: Szlavóniából Baranyába a Dunán

Délelőtt átutazunk a Bácskán, majd belépünk Horvátországba. Almás községnél (1380 fkm), a Dráva torkolata alatt ismét hajóra szállunk. Éles kanyarulatok, szigetek, fehérlő homokpadok között haladva feltűnik Apatin (1402 fkm). A vitatott horvát-szerb határon haladva, egyszer horvát, máskor szerb vizeken hajózva közelről érzékelhetjük a helyzet furcsaságait, nézhetjük meg „Liberland államát”. Bezdánnál (1425 fkm) a Ferenc-csatorna zsilipjénél a bácskai öntöző és hajózó csatornarendszerről beszélünk, míg a kiskőszegi (Batina) partizánemlékmű kapcsán a jugoszláv időket idézzük fel. Késő délután elérjük a magyarországi Duna szakaszt (1433 fkm). Kisvártatva feltűnik Mohács városa (1447 fkm), majd a határkikötőben kikötve belépünk Magyarországra. Ezután a hajó visszaáll a városi kikötőbe, autóbusszal Budapestre utazunk, érkezés késő este.

Ár:220.600 Ft

Jelentkezési lap

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Kérjük kattintson az Elfogad gombra, ha engedélyezi. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás