Duna-Dráva hajóút a Vaskaputól Baranyáig

Bánság, Havasalföld
Herkulesfürdő, Orsova, Temesvár, Szörényvár, Drobeta-Turnu Severin

Program

1. nap: Dunára - le!

Indulás reggel 6 órakor Budapestről autóbusszal, rövid pihenőkkel utazunk Temesvárig. Városnéző séta a Bánság szép fővárosában: a barokk, a klasszicista és a szecessziós főterek, majd továbbutazás a szépséges Krassó-Szörényi-érchegységen át Herkulesfürdőre. Városnézés a Monarchia egykori kiemelt fürdővároskájában: Szapáry Fürdő, Herkules szobor, katolikus körtemplom. Tovább utazás a  Duna mentén viaduktokon, alagutakon át a Sipi-szorosban a Vaskapu duzzasztóig, majd szállásunkra Szörényvárra (Turnu-Severin).

2. nap: Duna-áttörés

Reggeli után hajóra szállunk (933 fkm) és román kiléptető határvizsgálat után megindulunk a Dunán felfelé. Rövidesen előttünk magasodik a Duna legnagyobb duzzasztója, a Vaskapu 1. erőmű gátja. Az üzemeltetők által megszabott oldalon (szerb, vagy román) és időben két lépcsőben 33 m-es, lélegzetelállító magasságba felzsilipelünk. A zsilipből kihajózva megkezdjük varázslatos utunkat a Duna-áttörésen át. A Sipi-szoros végén Ada-Kalehról, a legendás szigetről mesélünk, majd jön az Orsovai-öböl az elmerült várossal. A szelídebb hegyek egyre morcosabban sziklássá válnak, megnézzük a Trajanus táblát, majd beérünk a Kis-Kazánba. A Varnica jelzőállomás mellett elhaladva végighajózunk a Nagy-Kazán-szoroson és Jucz-szoroson. Elérjük a szerb Al-dunai üdülőfalut, Donji Milanovacot, szemben vele megnézzük Három Torony várát, majd innen észak-nyugat felé hajózunk. A hegyek között kanyarodva újabb nevezetességek: Greben-hegyfok, Lepenski Vir – őskori leletegyüttes, majd Drenkó vára után nyugat felé hajózva az egykori Stenka-zuhatagról megnézzük a monumentális Baross-táblát. Rövidesen a sziklák között egészen kicsire szűkült Duna az Al-Duna határát jelző Babakay-sziklánál hirtelen kiszélesedik, a jobb partot a csipkés falú Galambóc vára díszíti. Kikötés, szállás Veliko Gradiste-n (1059 fkm).

3. nap: Irány Nándorfehérvár!

Reggeli után beszállunk hajónkra, tovább hajózunk a Lokva-hegység mellett. Elhagyjuk a Néra torkolatát, Ráma várát, a Duna ismét több kilométeresre szélesedik, aztán jön az „Aranyember” „Senki-szigete”, kisvártatva megcsodálhatjuk Szendrő hatalmas, vízparti várát. Kora délután elérjük a pancsovai szigetvilágot, a Temes folyó világítótornyokkal jelzett torkolatát. Éles folyamkanyarulatok után feltűnik Belgrád, Szerbia fővárosa. A nándorfehérvári diadallal az egész világon híressé vált vár falait megkerülve hajózunk be a Dunáról a Szávára. Itt kikötünk (1170 fkm), autóbuszra szállunk, felkeressük a Kalemegdánt (a várat), majd szállásunkra megyünk.

4. nap: A Vajdaság és a Szerémség határán

Reggeli után beszállunk a Száván ringatózó hajónkra. A Dunára kihajózva (1170 fkm) tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadisziget után mindjárt Zimonynál, egykori határvárosunknál járunk. Nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek teszik változatossá utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél egészen közeli élményt nyújt a nomád állattartás. Újvidékig érintjük még Karlócát, majd a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát. Újvidéken (1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal felmegyünk a Duna egyik legszebb, egyben jelképes pontjára, a péterváradi várba. A délután hátralévő részében autóbusszal utazunk tovább. Újlaknál átlépünk Horvátországba és Vinkovcéra szállásunkhoz megyünk.

5. nap: Fel a Dráván!

Reggel Vukováron hajóra szállunk (1335 fkm). A Dunáról különösen jól megfigyelhetjük a délszláv háború okozta rombolást. Kanyargós szakaszon haladunk. Gombosnál szót ejtünk a bácskai csatornarendszer építéséről, gazdasági hatásairól, az egykori gőzkompról és az erdődi hegyen lévő várról. Újabb szépséges kanyarulatok után Almás község felett behajózunk a Drávába. A vadregényes természetvédelmi terület, vízivilág Kopácsi-rét mellett hajózunk, majd jön az eszéki kikötő, aztán az eszéki vár és város. Eszék felett a Dráva sokkal kanyargósabbá, szűkebbé válik. Erre nagyon ritkán járnak hajók. A  belistyei kikötő felett még élesebbek a kanyarulatok, egyre több a sziget. Keselyősfapuszta térségében elérjük Magyarországot és kisvártatva kikötünk Drávaszabolcson (78 fkm). Határvizsgálat után autóbusszal utazás Budapestre, érkezés a késő esti órákban.

Figyelem! Amennyiben a Dráva vízállása nem megfelelő, úgy a hajó Eszékig közlekedik (21 fkm). Kiszállunk és városnézés után autóbusszal Budapestre utazunk, érkezés az esti órákban. (Tekintettel a Dráva szeszélyesen ingadozó vízállására, teljes bizonyossággal csak három nappal korábban állapítható meg az érkezési kikötő. Az elmúlt 11 év vízállás adatai alapján statisztikailag az egyik legvalószínűbb időpont a drávaszabolcsi érkezéshez utunk napja.)

Írás a Vaskapuról blogunkban, klikkeljen!

Időtartam

5 nap/4 éj

Ellátás

Reggeli, fakultatív félpanzió

Utazás módja

Busszal, Hajóval

Felárak

kezdő dátum szolgáltatás ár
2017. május 23. Audio guide 1.640 Ft/fő
2017. május 23. Egyágyas felár 19.400 Ft/fő
2017. május 23. Félpanziós felár 12.400 Ft/fő
2017. május 23. Kikötői illeték 17.600 Ft/fő
2017. május 23. Útlemondási biztosítás 1.437 Ft/fő

Tudnivalók

Részvételi díj: 95 800 Ft/fő

Kikötői illeték: 17 600 Ft/fő

Egyágyas felár: 19 400 Ft/fő

Félpanziós felár: 12 400 Ft/fő

Audio guide: 1 640 Ft/fő

Kötelező útlemondási biztosítás: 1 435 Ft/fő,

Kötelező baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás: 2 750 Ft/fő.

A részvételi díj a belépőket (kb. 400 RSD) nem tartalmazza!

Utunk térképen:


Hozzászólások

Valutaváltó

  Vétel Eladás
EUR 307.60 Ft 309.40 Ft
USD 274.10 Ft 276.90 Ft

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre és rendszeresen értesítjük aktuális akcióinkról.

Hirdetés
Transzferek